Theaterstock, evenimentul anului în Bacău

Chiar în orașul meu, în Bacău, primele două săptămâni din august, cred, sper, visez... vor fi miraculoase. Vara aceasta nu plec în vacanță, dar nici nu-mi voi dori alte călătorii, căci voi avea parte de unele imaginare, la festivalul Theaterstock.
N-am avut minunata șansă de a descoperi fascinația teatrului de copil. Totuși, bunica era pasionată de teatrul radiofonic și, în vacanțele la țară, așteptam, cred că în zilele de marți, pe la orele șapte, ca din radioul de tip rusesc, casa din caramidă, să fie inundată de sunetele unor drame tulburătoare...
Profesorul meu de română din liceu, care mi-a fost și diriginte timp de trei ani, ne spunea că de fapt, teatrul nu se citește, ci se... vizionează. Și ne îndemna să ne ducem la teatru ori de câte ori avem ocazia. Îmi amintesc că eram prin clasa a zecea și mama a luat într-o zi bilete la teatru și am mers toate trei, ea, eu și sora mea la Teatru. În prima clipă m-a fascinat sala Teatrului îmbrăcată în brocardul ei roșu, iar faptul că aveam locurile la lojă intensifica uimirea și bucuria mea. Am văzut "Profesorul de franceză" atunci. Scena era neverosimil de aproape de ochii mei, încât am trăit senzația, pe care o simt palpabilă și în clipa de acum, că și eu aș face parte din poveste.
Apoi, din păcate, multă vreme n-am frecventat Teatrul, încercam doar să nu ratez vreo piesă care, din când în când, se difuza la televizor. Iar adevărul este că am redescoperit fascinația teatrului, am început să-mi încarc bateriile cu energiile lui, datorită unei foarte talentate actrițe a Teatrului Bacovia, Eliza Noemi Judeu. Reușind să mă apropii de Eliza, ea mi-a vorbit adesea cu vie pasiune despre teatru și arta actorului. Cu Eliza Noemi Judeu am făcut și un interviu, l-am publicat în Revista Ateneu și se poate citi și pe blogul meu, aici.
Au fost spectacole pe care le-am văzut la Teatrul Bacovia și care mi-au plăcut foarte mult, unele mi-au rămas întipărite adânc în minte și, poate mă voi gândi la ele și voi zâmbi cu nostalgie când anii vor trece...
Iar anul acesta între 1-16 august cred că voi avea șansa de a mă întâlni din nou cu personaje memorabile, cu destine impresionante, cu povești, cu stări, cu emoții... dar și cu mine însămi. Teatrul îți oferă adesea ocazia să te cunoști și să te descoperi așa cum te știi sau, puțin mai altfel.


Programul complet al Festivalului Theaterstock
„16 zile de eveniment (1 – 16 august), peste 300 de ore de spectacol, 94 de companii invitate, peste 1600 de artişti din Franţa, Spania, Germania, Italia, Marea Britanie, Canada, Ungaria, Serbia, Israel, Portugalia, Belgia, Olanda, Republica Moldova şi Romania, 137 de producţii, 23 de spaţii de manifestare artistică sunt doar câteva dintre coordonatele evenimentului Theaterstock – International Arts Festival Bacău 2015” (http://www.desteptarea.ro/theaterstock-festivalul-de-teatru-din-bacau/)

Niciun comentariu: