LSD Theatre Show în două părți la Gala Star X. Isabela Neamțu și Matei Chioariu

„Laughing wild”. Monolog din spectacolul „LSD Theatre show”, Regia: Horia Suru
Isabela Neamțu m-a făcut să mă gândesc la o posibilă abordare feminină a personajulul Truman Burbank. De altfel, spectacolul „LSD Theatre show” și filmul „The Truman show” au ceva puncte în comun. Atâta doar că în „LSD Theatre show”, personajele, consumatoare de LSD, își închipuie cum ar fi dacă viața lor, gândurile lor, secretele lor cele mai ascunse ar deveni subiect de media iar asta le face plăcere Ba chiar îi fascinează... dar până la un anumit punct, când intră în conflicte cu ceea ce ei știu că se află cumva prestabilit.... diverse și cam multe cutume ale „societății”. La acestea se adaugă propriile lor conflicte interioare, și nu-s deloc puține.
Isabela Neamțu a fost convingătoare, nu avut (aproape) deloc stridențe (ceea ce mi se pare și mai greu de realizat într-un show care mizează pe umor), spectacolul ei a crescut gradual. Actrița a interacționat foarte bine cu publicul, iar intuiția ei a funcționat foarte bine atunci când l-a ales pe băiatul cu care a intrat în dialog. Inteligent și spontan schimbul lor de replici.
Personajul ei este o femeie tânără și cam labilă, care nu este în stare să ia decizii în viață și căreia, într-o zi, o „banală conservă de pește” îi declanșează o depresie puternică. Desigur, conserva este doar factorul declanșator, motivele depresiei sunt cu totul altele. Tânăra se află mereu în căutare și nu prea își găsește rostul, ceea c eo determină să se refugieze în.. alcool. Femeia nu poate tolera rigiditatea lumii și fățărnicia de care se lovește la tot pasul. Și alte cutume ale societății o sufocă. În final, găsește și oferă tuturor răspunsul la întrebarea ce este cel mai important în viață. „Să respiri!” Adică.... să trăiești, să fii viu!
Totuşi, unii au fost deranjaţi de cele câteva ţipete. (nici eu nu agreez urletele în teatru, îmi place ca personajul să mă convingă că urlă pe dinăuntru. Totuși, Isabela Neamțu nu mi s-a părut stridentă, chiar deloc.) 
Cu căldură, naturalețe, cu umor fin și autoironie bine dozată, Isabela Neamțu mi s-a părut o actriță rafinată pe care mi-aș dori să o văd și în alt rol.

„Seeking wild”. Monolog din spectacolul „LSD Theatre show”, 
Regia: Horia Suru
Matei Chioariu a avut mare succes la public, stârnind ropote de aplauze. M-am amuzat și eu la show-ul lui, a fost distractiv. Dar n-a fost vesel, chiar deloc. Mi-a plăcut interpretarea actorului deşi pe alocuri mi s-a părut că a plusat exagerat fragilitatea personajului. Ascultăm de data aceasta monologul unui alt neadaptat, un tânăr care trăiește cu frica de a nu se afla despre el faptul că este gay. Un subiect poate chiar mai delicat decât cel anterior. Este satirizată „societatea” „civilă” pentru faptul că discriminează minoritățile sexuale. Câteva dintre ironiile legate de acest subiect mi s-au părut îngroșate, desigur este o părere subiectivă. În teatru, în general în artă, eu prefer sugestiile și subtilitățile.
Totuși, am avut ocazia să văd un actor talentat, care pe lângă interpretarea dramatică foarte reușită, a dansat și a cântat la un instrument (flaut) dar și cu vocea, momentul „Freddie Mercury” fiind senzațional. Da, am văzut un one man show.

Niciun comentariu: