Marius Crăiţă - Mândră vs. Klaus Schulze

„O cromatică variată pare paradoxal de identificat în muzică. Nu şi pentru Klaus Schulze , preocuparea lui pentru eventuale conexiuni artistice vizuale reiese chiar din denumirea albumului „Picture Music” (1975). Am putea crede că începând de atunci, artistul denumit de unii „vizionar” lansa o provocare artiştilor plastici. Cum răspund eu acestei provocări?!
Prin picturile mele, mă intersectez cu Klaus Schulze într-o artă minimalistă, îmi propun să transmit mesaje de forţă şi profunzime folosind elemente simbolice, încifrate şi repetitive. În seria „Biţi”, calculatorul care apare ca un laitmotiv ar putea fi asociat cu ceea ce înseamnă sintetizatorul în cazul lui Klaus Schulze. Zonele de greutate de alb, în contrast valoric cu tuşele consistente de negru, sugerează ca şi în muzica infinită, dorinţa de dezlipire de forţele telurice, evadarea în spaţii astrale. Sunetele din tenebre alternează la Klaus Schulze cu cele de un lirism genuin. Compoziţiile mele transmit sau descriu sentimente antagonice, sunt irizări ale unui suflet candid, pur, sau dimpotrivă reflecţii ale unui personaj mefistofelic.”
[Consultant literar: Violeta Savu]

Galerie de imagini

The paintings by Marius Craita-Mandra
Marius Crăiţă-Mândră - "Biţi"
Marius Crăiţă-Mândră - "Mefisto"


Marius Crăiţă-Mândră - "Biţi 001" 


Ascultați pe youtube Klaus Schulze - Kontinuum

Un comentariu:

Brosu Constantin spunea...

Mare artist, mare om!